1 Mayıs 2013 Çarşamba

C# İlk Form uygulaması

Merhaba arkadaşlar,
Bu yazımda sizlere C# ile basit bir form uygulaması nasıl yapılır ondan bahsetmek istiyorum. İlk olarak ben Visual Studio nun 2010 sürümünü kullanıyorum siz istediğinizi kullanabilirsininiz.
Şimdi yeni bir form uygulaması oluşturuyoruz
 
Burada name kısmına vereceğiniz isim oluşturduğunuz uygulamanın ismi olacak ve Solution Explorer kısmında bu ismi göreceksiniz. Türkçe karakter problemi olubiliyo bu nedenle dikkat etmenizi öneririm. Location kısmı ise uygulamayı nereye kaydedeceğinizi belirler.
uygulama açılınca böyle görünür. :))

Şimdi toolbox tan sürükle bırak yöntemiyle formumuz içerisize bir buton ve iki textbox ekliyorum.
eğer toolbox  ekranda yoksa kapalıysa View menüsünden tekrar açabilirsiniz.
butonumu ve textbox larımı eklesim bir birde label ekliyorum en alta çünkü textboxlardan aldığım değerleri toplattığımda bu değeri yazdırmam gerekecek. Sol taraftaki görüldüğü üzere buradada properties kısmı yani nesnelerinizin özelliklerini değiştireceğiniz yer bulunmakta.

Son olarak kod kızmına geçelim ve yukarıdaki kodu butona çift tıklayarak açılan click event i içerisine yazıp çalıştırdığımızda aşağıdaki gibi çalışacaktır.
ve şekildeki gibi çalışacaktır. Çok basit bir uygulama olabilir ama temel  şeyler olduğunu düşünüyorum.
Kolay gelsin.


Share:
Yer: Kayseri, Türkiye

1 yorum: